αξονες απο j 20
αξονες απο j 20
τι γνωμη εχετε γι αυτουσ τουσ αξονες,dana 44 εμπρος κ dana 60 πισω!τι βημα εχουν ?μλοκε?πλατος?αντοχη?κ γενικα οτι αλλο γνωριζετε!!!
Re: αξονες απο j 20
jeep dana 60 rear axle
Used in 1969-1983 Jeep J20 trucks
Ring gear diameter = 9.75"
Available ratios = 3.73, 4.10, 4.88 (1969-1973); 3.73, 4.10 (1974-1983)
Axle shaft diameter: 1969-1973 (medium truck) = 1 1/2"x35 spline semi-floating (5 on 5 1/2" lug pattern);
1969-1973 (heavy truck) and 1974-1983 = 1 5/16"x30 spline full-floating (8 on 6 1/2" lug pattern)
A Powr-Lok limited slip differential was offered till 1973; from 1974 and later a Trac-Lok limited slip differential was offered.
Used in 1969-1983 Jeep J20 trucks
Ring gear diameter = 9.75"
Available ratios = 3.73, 4.10, 4.88 (1969-1973); 3.73, 4.10 (1974-1983)
Axle shaft diameter: 1969-1973 (medium truck) = 1 1/2"x35 spline semi-floating (5 on 5 1/2" lug pattern);
1969-1973 (heavy truck) and 1974-1983 = 1 5/16"x30 spline full-floating (8 on 6 1/2" lug pattern)
A Powr-Lok limited slip differential was offered till 1973; from 1974 and later a Trac-Lok limited slip differential was offered.
if it doesn't break, fix it until it does
Re: αξονες απο j 20
jeep dana44 front axle
Used in 1967 to 1991 FSJ (J10, J20 trucks, Wagoneer, Cherokee)
Ring gear diameter = 8.75"
Available ratios = 2.72 - 5.89
Width: Varying widths from 58" - 62"
Note: Beginning in 1980, the differential was on the driver's side of the vehicle Closed knuckle till 1969; 1970 and later are open knuckle From 1967-1969, all 44 fronts used the 5-74x u joint inside of a closed knuckle From 1970-1973, all 44 fronts used the smaller 5-260x axle shaft u-joint (same size as a Dana 30)
Axle shaft diameter = 1 5/16"x30 spline Inner; 1 1/4"x19 spline Outer (1974-present), 1 1/8"x10 spline Outer (1967-1973) Note: 1967-1969 trucks had 1 1/4"x19 spline Inner axles
No limited slip or locking differential was offered.
Used in 1967 to 1991 FSJ (J10, J20 trucks, Wagoneer, Cherokee)
Ring gear diameter = 8.75"
Available ratios = 2.72 - 5.89
Width: Varying widths from 58" - 62"
Note: Beginning in 1980, the differential was on the driver's side of the vehicle Closed knuckle till 1969; 1970 and later are open knuckle From 1967-1969, all 44 fronts used the 5-74x u joint inside of a closed knuckle From 1970-1973, all 44 fronts used the smaller 5-260x axle shaft u-joint (same size as a Dana 30)
Axle shaft diameter = 1 5/16"x30 spline Inner; 1 1/4"x19 spline Outer (1974-present), 1 1/8"x10 spline Outer (1967-1973) Note: 1967-1969 trucks had 1 1/4"x19 spline Inner axles
No limited slip or locking differential was offered.
if it doesn't break, fix it until it does
Re: αξονες απο j 20
κ τι ειναι ολα αυτα???γιατι δεν λες κανουνε η δεν κανουνε???να τους παρει η να μην τους παρει??
Re: αξονες απο j 20
να τους πάρει και θα την βρούμε την άκρη.georgexj wrote:κ τι ειναι ολα αυτα???γιατι δεν λες κανουνε η δεν κανουνε???να τους παρει η να μην τους παρει??
(εσύ να πάς στην ΄"ανάσταση...." σου έχω κάτι εκεί.
if it doesn't break, fix it until it does
Re: αξονες απο j 20
μετα απο ενα ταξιδακι 520χλ!!!!!εχουμε τα εξης ,οι αξονες ειναι σε πολυ καλη κατασταση εσωτερικα εχουν 3.73 βημα κ κανενα μπλοκε !τςρα σε αυτο που μας ενδιαφερει το καρπουζι του 60αρι δειχνει αρκετα μικροτερο απο του gm 14 ,γνωριζει καποιοσ να μας πει αν οντως ισχυει κ αν θα εχουμε μεγαλυτερο υψος απο το εδαφος!!
Re: αξονες απο j 20
ο dana60 έχει μικρότερη κορώνα απο τον gm14 άρα και μικρότερο καβούκι. και αφού είναι μικρότερο καβούκι, θα καθαρίζεις μεγαλύτερο ύψος απο το έδαφος. μην φανταστείς τρελλά πράγματα, 2-3 εκατοστά διαφορά απο τον gm14.
ψάξου σε αμερικάνικα forum για το J20 και θα βρείς τα πάντα απο πληροφορίες.
ψάξου σε αμερικάνικα forum για το J20 και θα βρείς τα πάντα απο πληροφορίες.
if it doesn't break, fix it until it does